All alone

Klockan 5 i morse åkte mina föräldrar till Grekland, så nu är jag själv hemma med min bror, han ville inte heller följa med till grekland, vi är inga personer som gillar sol och bad ^^
Har precis lagat lunch, det blev spenat och ost sås med färsk pasta :)

Fjordfestivalen

Idag är det Fjordfestivalen i Uddevalla, där ska jag tillbringa min dag/kväll :), dom har det jag tycker dom saknar på fallens här, karuseller! :D
Bilden är tagen från Fjordfestivalens hemsida :)

All

Här har ni en bild på alla berlocker samlade :), som jag köpte förra veckan.

Cash

Idag ska jag träffa carro samt gå till banken och sätta in pengar på mitt kort som jag fick av mamma pappa och morfar igår, som jag ska ha till resan till London, har även växlat in kontanter så jag har lösa pengar ochså :)
Längtar :)

madame tussaud

Har inte mått riktigt bra idag så jag har bara kollat på tv,suttit vid datan och kollat runt :)
Träffade bara Alexandra snabbt på morgonen, sen Jonna en stund för att prata London.
Vi ska besöka madame tussaud , Jonna har alldrig varit i London, så hon har alldrig besökt madame tussaud, vilket jag tycker är sjukt awsome, så dit ska vi!
Sen ska vi shoppa på oxford street en av londons kändaste shopping gata :)
oxford street; Dyr men bra shopping :)

Sen ska vi även besöka Camben market, en stor marknad med fullt av coola vitage affärer brevid, Dit längtar jag !

Sista berlocken

Sorry har varit upptagen dom senaste 4 dagarna, har haft filmkväll hos amanda i 2 dar, redit ut saker med jonna om London, och även träffat alexandra och sagt hejdå eftersom hon åker till Turkiet idag :)
Rosa sko :3

Cykel

Dagens berlock: Cykel

Babycamera

Hallå!, Idag ska jag på filmkväll hos Amanda, kommer bli så trevligt! Innan det ska jag städa mitt rum och sortera kläder x)
En kamera , passar mig bra va? lovit!

Morrn!

Nu jag jag precis tagit en skön dusch efter ett långt träningspass ^^,
Tycker så synd om alla som är drabbade i Norge , tänker på er <3
Idag visar jag nästa klänning och berlock :)
Loveit!
En liten mini buss :'3

London baby!

Idag kom min vänn Jonna över och helt spontant bestämde vi oss för att resa utomlans, eftersom jag inte är så förtjust i sol och bad resor bestämde vi oss för en shopping och sevärdighets resa, så det blev London!
Är så fett pepp nu, har alldrig varit utomlans själv förut ^^
Mina föräldrar ska snart åka till grekland för dom ville ha lite sol på semestern, vilket sverige har ont av nu :P
Men jag bestämmde mig för att inte följa med, eftersom jag inte solar eller badar så mycket :), ska bli skönt att vara själv hemma ochså!
Så fett pepp , vi ska shoppa, åka i London Eye gå på  Madame Tussauds, och massa mer, har inte bestämt oss riktigt än. Jag har ju varit i London förut, och både besökt London Eye och Madame Tussauds, men det var länge sen nu ^^
Längtar!

Shopping

Berättade ju igår att jag shoppade lite innan jag gick på bio, tänkte visa 1 berlock och en klänning idag, spar lite på det ;)
Suddig bild, orkade inte ta någon mer ^^, men lite gullig var den tyckte jag!
Berlock nr1: lollypop :*

HP

Hallå! har kommit hem från göteborg nu, jag shoppade lite det blev 2 klänningar, 1 cardigan,/tröja eller vad man kan kalla det, visar imorgon, köpte även 5 jätte söta berlocker, :)
HarryPotter var sjukt bra, jag rekomenderar den för er som inte sett den!

hallå!

Kom tillbaka från ullricehamn idag, har haft det super bra dom senaste dagarna med massa filmer, god mat, shopping och en super duper bra umgänge <3 tack Caroline !
Imorgon åker jag till göteborg för att se den sista Harry Potter i 3D, vi skulle egentilgen gått på premiären, men var i Norge då ^^
Innan vi åkte till ulricehamn så åkte vi till en outlett , köpte 3 klänningar som jag tänkte visa :)
ursäkta bhn på sista bilden tog bara en snabb bild :)

Rammstein

Nu är jag och min vänn Caroline i min pappas lägenhet när han är hemma och har semester, känns gött att han har en lägenhet här i ullricehamn( han jobbar här) så han bor bara hemma i huset på helgerna,.
Just nu har jag och Caroline precis ätit och kollar på en grymm skräck film, den var rå!
Vi tänkte precis ge oss ut mot stan och fika men då öppnade hillmen upp sig så vi väntar en liten stund.
I februari ska jag till stockholm och se Rammstein, jag har velat se dom live på deras egna konsert sen jag såg dom på MT förra året <3

like it

Om ni inte redan visste det så är uggla en av mina favorit djur, jag har nämnt det tidigare i bloggen, några mer av mina favoriter är så klart katt, snö leopard, leopard, tiger, delfin, haj, panda, pingvin :), när jag var väldigt liten var delfin min favorit, så jag har kvar en delfin samling från när jag var liten ^^
Men i allafall vart jag ville komma med detta är att jag längtar tills legend of the guardians kommer ut, jag kommer nog sitta med puppie eyes hela filmen för ugglor är så söta, tecknade som otecknade.

Handling: Legend of the Guardians Soren, en ung tornuggla, blir kidnappad av ugglor i St. Aggie's, ett barnhem där ungar hjärntvättas till att bli soldater. Han och hans nya vänner flyr till ön Ga'Hoole, för att kunna kämpa mot den armé som skapats av de onda härskarna på St. Aggie's.

red

Vårat körsbärsträd är riktigt fint nu , fullt med röda små prickar i trädet!
Ska snart in till stan igen, ska äta langos senare, som jag längtat :D

Hallå! det är ju fallensdagar nu i trollhättan så jag har varit ute hela kvällen och även lite på dagen ^^
Det har blivi så sjukt mycket dåligare än vad det varr förr tyvärr "/¨
Här har ni berget jag gick upp för, det ser mycket mycket mindre ut på bild xD men om man jämför med den lilla röda pricken längst ner fattar man storleken, (det var mitt hotell)
Tog bilden på färjan påväg hem ^^
bergets topp är över 1000 m över vattenytan, tror jag man säger.

Hemma

Nu är jag hemma från fjällen, har fullt schema ett tag framöver nu, ska gå på fallens, gå på HarryPotter, sova i pappas lägenhet nu när han har semester och sover hemma x), sen är det även fjord festivalen!
Idag har jag och Älskling 3 år ochså kom hem ganska sent så vi hinner inte hitta på något så det blir väll kolla på någon film:)

Här har ni en liten bit av vattenfallet vi gick till i förrgår! :)

Morrn

Morrn! nu ska jag strax klättra/gå upp för ett högt berg, har hört från andra som gått den rundan som bor här att dom var tvugna att gå på alla fyra, så brant var det, och dom gick ändå inte till toppen , som vi ska ^^
Berättade ju igår att vi gick en lite kortare innan den långa, en runda med forsar och inne i skogen, tänkte visa lite bilder från det :)
Här har ni en liten bit av forssen, den var giganisk
Vill ni gå över där? (;

Lång dag

Idag har vi gått längre än vad vi skulle gjort, vi skulle först ta en liten vandring mellan olika forsar, det blev väll bara 1 mil, sen bestämde vi oss för att gå till et stort vattenfall vi sett, det såg ganska nära ut, med det var det tydligen inte, det blev en lång väg som började med att gå upp och upp och upp, (då såg man inte vattenfallet än) man såg det när man var uppe på kullen. sen skulle man ner för hela kullen man har gårr upp för, eftersom det var en stor sjö emellan , vägen ner vär hämsk, det var så halt och blött jag gled på rumpan ner, så jag var ganska blöt x)
Sen som vi äntligen över sjön, som vi fick gå runt och kunde äntligen gå mot vattenfallet, det var blöt terräng överallt, halt och brant , jag fick klättra massa i bärg för att komma upp (vi klättrade ända till toppen av vattenfallet)
Det var en väldigt jobbig men skön och fin ''promenad'' , men när vi väl var uppe var man ju tvungen att gå ner, de var inte lika roligt x) , jag var tvungen att hålla i trädgrenar för att inte halka ner för dom stupa branterna, vi fick hoppa över ett litet vattenfall (inte det vi gick för att kolla på) utan ett mindre , vi var iallafall tvugna att hoppa över det för att kunna komma tbx, jag trodde jag skulle dö, det var ganska långt över 1000m över havs ytan med ett stupande vattenfall under sig, inte kul, sen fick vi gå i vatten och en liten trång mini skog, kom nästan inte förbi ;)
Deta är hel klart livet, jag kan inte föreställa mig att ha det bättre än vad jag har det i fjällen, vackert överallt, spänning och fridfullt, finns inget bättre, man kan dricka direkt ur bäckar för det är så rent, helt underbart!, sen får man stå ut med att bli lite blöt :D
Så här såg det ut när vi precis kommit över den långa kullen, eller kullarna ^^, gillar inte bilden, men ville visa :)
Här har ni en bild för den branta kullen jag gled ner på min rumpa xD
Den är brantare än vad den ser ut, dessuom var det halt!
Visar bilder på vattenfallet mer när jag kommer hem :)

fjällen

Här har ni en snabb bild från idag, kan tyvärr bara lägga upp dom från jpeg och inte raw eftersom jag inte har PS eller bridge på denna datorn :) det blev en lite kortare vandring idag eftersom det skulle bli dåligt väder, men imorgon är jag ute i 12 timmar ^^

Ha de bra! :*

Hallå!

Är äntligen på  hollet nu, eller vi kom hit för ca 1 timme sedan men gick direkt ner och åt, utsikten är underbar!
Det tog ca 11 timmar att köra hit, dom sista 6 timmarna var sjukt vackra, jag blev så sur över att vi inte kunnde stanna någon stans och ta kort, så jag tog genom bilrutan, haha x)
Fast vi stannade faktiskt på ett ställe, tror bussen skulle stått där när den hämtar upp folk ^^
skulle  vilja ladda upp bilder ,men har väntat i 40 min på en bild nu som ändå inte gick att ladda upp i slutet, (internet suger här) prövar igen imorgon!

Gick ner i lobbyn, mycket bättre internet där!, denna utsikten får man när man äter. :), ganska grått och tråkigt idag dock

Påväg mot hotellet stannade vi och åt på en resturang, jag tog fish and chips för att se om den höll Englands mått, det gjorde fisken, men inte såsen!

Gissa vad den kostade? , ca 250kr, och det är utan dricka, ganska dyrt i Norge x)

mitt sista inlägg..

Detta kommer troligtvis bli mitt sista inlägg på ca 1 vecka för imorgon åker  jag och vandrar i fjällen =)

klänning

Jag har precis duschat efter ett intensivt träninngs pass!
Som jag sa igår så var jag på marknad, där köpte jag även en klänning jag tänkte visa :)
Älskar färgerna!

Marknad

Idag har var varit på marknad och badat för första gången iår på öresjö! :))
Köpte dessa två filmer, har även en till men den är hos Amanda :)

Trött

Har varit väldigt långa kvällar och tidiga mornar för mig dom senaste dagarna, är sjukt trött och skulle vilja sova, bara min pollen som hindrar mig nu.
Dagens sötis!

Metallica

Idag ska jag iväg till göteborg igen och se the big 4 som består av Metallica ,Slayer, Megadeth och Anthrax.
Innan vi går dit ska vi till min favorit resturang i göteborg och äta nämligen Bamboo!
Vi tar alltid en buffe som man får plocka mat till sin tallrik, rå mat, sen går man vidare och så kommer man till 1/2 kockar som steker upp maten man tagit!

Bio time

Ska strax gå in till stan med Caroline för att gå på bio, vi ska se kronjuvelerna!
Vi går in lite tidigare för att hämta ut biljetter och för att köpa godis :3

Jag hade velat visa bilder från konsären igår.. men efersom jag inte fick ta in min kamera dit blev det inga, min bror tog en bild på mig med sin mobil den sista låten då vi gick ner och väntade närmare ingången, så jag fick lite av publiken och scenen bakom mig, ganska snyggt!
Var faktiskt inte helt nöjd med Iron Maiden, tyckte dom spelade helt fel låtar, det var bara 3 st som jag verkligen gillade.
Sen var Sabaton awsome! bättre än Iron Maiden :$, dom var mer ''livade''
Igår kom ju pappa hem från USA några timmar innan vi skulle åka , jag fick en jätte god choklad av honom!

Iron Maiden

Just nu sitter jag och funderar vad jag ska laga för mat eftersom pappa kommer hem från USA om någon timme och vi har ingen färdig mat hemma, och jag tänkte att han kanske är hungrig efter en så lång resa :)
Senare idag ska jag åka till göteborg för att se Iron Maiden på ullevi :)